Syksy, olet tervetullut

by - 12.25

Huh huh... vihdoin ehdin ja muistan tulla kirjoittamaan lomakuulumiset tännekin 😅

Onnellinen perhefoto, ei niin onnelliselta reissulta :D
Elokuu on ollut tänä vuonna se meidän lomakuukausi, Jonin kesäloma alkoi heti kuun alusta ja lähdimmekin saman tien Jonin siskon porukan kanssa kohti Saarijärveä. Oltiin varattu mökki kahdeksi yöksi ja tarkoituksena oli käydä leirintäalueen vieressä sijaitsevassa Veijari-puistossa. Perillä suuntasimme lasten kanssa rannalle ja sinne kävellessämme Jade yhtäkkiä oksensi 😱 Ajattelin, että pitkä ajomatka ja päivällä syödyt suolaiset ranskalaiset tekivät tepposet, mutta ei...Jade oksensi koko seuraavan yön ja siitä seuraavat neljä päivää. Lähdimme siis ensimmäisen yön jälkeen kotia kohti sairastamaan, Veijari-puisto jäi tältä erää näkemättä, mutta ensi vuonna uusi yritys. Meillä on AINA niin huono tuuri tällaisissa jutuissa 😅 Onneksemme tää Jaden tauti ei tarttunut muihin ollenkaan 👍

Jaden oksutaudin jälkeen neitosta piristi meidän uudet lemmikit, Toivo Kemppainen ja Hattara Hampainen! Pupuveljekset, joita on nyt hoidettu ja syötetty joka päivä ihan intopiukeena 😄 (Vaikka olen vuosia jo hokenut, että mitään jyrsijää en enää ota!!)

vas. Hattara ja oik. Toivo
Saatiin viime vuonna häälahjaksi ystäviltämme lahjakortti Scandic-hotelleihin ja hyödynnettiin se meidän toisella kesälomareissulla 😊 Varattiin Helsingin Marski-hotellista huone kahdeksi yöksi. Naapuria pyydettiin pupuhoitajaksi ja Lumo vietiin Pietarsaaren mummilaan pariksi viikoksi.
Matka Helsinkiin taitettiin junalla, ja lastenvaunussa of course 😅 Junamatka olikin melkoinen. Jade löysi heti asemalta kaverin, jonka kanssa katosi korvat ja tytöillä olikin melko kova meno keskenään koko matkan ajan 😅😆 Danielia ei taas olisi huvittanut yhtään istua meidän kanssa ja olikin melkoinen urakka keksiä pojalle tekemistä 2,5 tunnin ajaksi, jätkä olisi halunnut vain konttia pitkin junanvaunun käytävää ja syödä/nuolla kaikkea eteentulevaa...Hengissä onneksi selvittiin kuitenkin 😅

Marski-hotelli löytyi helposti ja se olikin todella hyvällä paikalla, ihan keskustan ytimessä, Forumin ja Stockmannin vieressä, eli osasimme kulkea ongelmitta paikasta toiseen. Oltiin hotellilla kahden-kolmen aikoihin ja lähdettiinkin melkein heti etsimään sopivaa ruokapaikkaa, syötyämme kierreltiin vähän, käytiin ihanassa muumikahvilassa, joka oli harmiksemme menossa kiinni pian, Jade olisi viihtynyt siellä varmaan koko päivän 😄 Käveltiin kahvien jälkeen kauppatorille ja sieltä paatilla pikavisiitille Suomenlinnaan, kello oli tuolloin jo n. 18.00 ja lapset aika väsyneitä. Suomenlinnassa hetken kierreltyämme lähdettiin takaisin kohti paattia ja torilta taas suoraan hotellille iltapalle ja lapsia nukuttamaan.

Paatissa oli jännää <3

Aamulla meitä odotti mun koko reissun kohokohta, eli hotelliaamiainen!! Voi sitä ilon ja ähkyn määrää, kun pyörin takaisin hotellihuoneeseen suihkuun ja meikkaamaan 😂 Lähdettiin taas kävelemään kohti kauppatoria, sieltä suunnattiin paatilla tällä kertaa Korkeasaarta kohti. Oli kiva kierrellä, kun porukkaa ei ollut kovin paljon ja sää oli tosi hyvä, ei kuuma eikä kylmä, mutta aurinkoista kuitenkin 😊

Mun toteemieläin

Eläimiäkin bongattiin aika hyvin, lemppareita oli kilpparit, tietenkin kaikki upeat kissaeläimet, ja ne lihavat marsun näköiset otukset 😂 Syötiin jätskit, joita Jade oli hokenut suunnilleen siitä lähtien, kun oli silmänsä aamulla avannut ja pian päätettiin lähteä takaisin torille etsimään kojuista jotain syötävää. Jade otti paattia odotellessa päikkärit ja heräsi vasta torilla. Syötiin Jaden kanssa kinkku/juusto crepet. Oli jotenkin aika ihana syödä siinä auringonpaisteessa ja ihmishulinassa, keskellä toria, ympärillä kuulee puhuttavan montaa eri kieltä ja kaikki menee kuitenkin niin sulavasti siellä keskenään. Niin kivaa ja erilaista kuin Seinäjoella 😍😃
 Syötyämme lähdettiin taksilla Linnanmäelle. Todettiin lippuja ostaessa, että ilmaislaitteita on niin hyvin Jaden ikäiselle/pituiselle, että turhaa edes ostamme ranneketta. Jade kävi vaikka kuinka monessa laitteessa ihan ilmaiseksi, mikä oli ihan huippujuttu! Lintsillä riitti nähtävää koko loppuillaksi, pelattiin huvipuiston pelejä yhdessä ja Joni voitti Jadelle ryhmä hau:sta tutun Toma-koiran ja toisesta pelistä jäätävän suuren koripallon (jota oli muuten "tosi" kiva roudata loppureissu ympäriinsä) 😆

Jännittäää...

Kello oli taas jo vaikka mitä, kun pääsimme hotellille. Joni jäi nukuttamaan Danea, kun minä suuntasin Jaden kanssa ruokakaupasta hakemaan jotain pientä iltapalaa, samalla kävin extempore Zarassa shoppailemassa lapsille vaatteita 😅 Tässä vaiheessa iltaa jalat huusi hoosiannaa ja väsytti ihan hulluna!

Aamulla koitti ilon hetki, kun hotelliaamiainen odotti jälleen. Hotellista piti lähteä 12.00 ja juna lähti vasta puoli neljän aikoihin. Muutama tunti kierreltiin keskustassa, käytiin puistossa ja mä kävin ihanassa krääsäkaupassa ostamassa Danielin tuleville synttäreille koristeita 😊
Junamatka Seinäjoelle meni leppoisammin, kuin menomatka. Daniel nukkui osan matkasta ja Jadeltakin oli vähän veto pois. Pieni nuha vaivasi molempia lapsia.
Mutta niin onnistunut ja kiva reissu että! Tähän oli hyvä päättää kesä 2017.

Syksy kolkuttelee myös siltä osin, että Jaden kerho on jälleen alkanut, ja kyllä sitä onkin jo odotettu, kun hyvää kaveria ei ole nähnyt viikkokausiin. Itse olen aina tykännyt syksystä jotenkin erityisesti. Värit ja sadepäivät ovat ihania ja mun mielestä lapsetkin on paljon helpompi pukea ulos haalareihin ja kumppareihin, kun koleana kesänä sai kovasti miettiä onko liian kylmä vai kuuma t-paidalla 😅 Joni palaa maanantaina töihin ja arki alkaa taas. Sitä arjen rytmiä oon myöskin odottanut jo kovasti! Kesäloma on sekoittanut pakkaa sen verran, että eka viikko menee varmaan niitä vanhoja rutiineja hakiessa, enää ei haahuilla yökkäreissä puoleen päivään ja syödä milloin sattuu 😅
Myös Danielille tulee uusi juttu mukaan arkeen! Aloitetaan viikon päästä vauvamuskari, Jade tulee mukaan ja mielenkiinnolla odotankin osaako Jade olla rauhallisesti pienten vauvojen kanssa ja kuinka itse jaksan olla pirteänä laulelemassa noin aikaisin😶 (aamuryhmä😅)

(ääää kirjoitan nämä aina läppärillä ja asettelen kuvat kivasti ja puhelinversio heittää kaikki päin peeetä!! ärsyttää!)